Tuesday, March 29

Delhi: Struck by Amritsar Belly

Delhi ni banyak benor train stationnya. Hari tu dari Delhi station nak kena pergi ke New Delhi Station. Kali ni, train dari Amritsar ni turunnya di Hazrat Nizamuddin station pulak. Dah la nak kena ambil beg dulu kat New Delhi station sebelum boleh check in ke hotel. Sebab sebelum ke Amritsar tu simpan beg kat cloak room di train station tu. Lagi la jauh nak menapak!

Tengok map. Haa ada metro station terdekat. Errr, 2 KM la jugak.

Tengok kiri kanan. Banyaknya anjing. Siap gong gong lagi. Aku dah takut kena kejar je ni. Beg bergundik masing masing. Tapi geli hati jugak, tengok ada anjing yang gong gong kat pengemis. Eh eh anjing ni, macam hina sangat pulak pengemis tu. Rupanya sebab pengemis tu pegang tongkat. Patutla meliar je anjing tu gong gong. Adib pun cepat cepat simpan stick gopro dia supaya tak menjadi mangsa kejar anjing.

Berjaya lah aku menapak sepanjang 2 KM tu untuk cari Metro dan menuju ke New Delhi train station semata nak ambil beg. Nasib la Metro pagi pagi tak sardin macam tengah hari. Atau mungkin sebab pagi tu masih awal. Orang tak keluar kerja lagi.







Gigih dari cloak room tu pergi cari hotel kat Arashkan Road. Beg dah berat serupa batu. Tapi masih refuse nak pakai tuk tuk untuk hantar ke hotel. HAHAHAH. Kononnya dekat sangat la hotelnya pun. Tapi memang less than 1KM pun. Separuh jalan aku dah give up. Bahu dah berat. Ada gundik lagi kiri kanan. Nak rehat, duduk tepi jalan tak berani memikirkan orang India meludah sana sini atas jalan. Boleh tak kita panggil je tuk tuk hantar ke hotel? Aku tanya Adib. Dia boleh kata tak payah?! Walaupun bini sendiri dah tak larat? Eh ehhhh. Aku pun teruskan perjalanan dengan mindset, alaaa, depan tu je hotel. Sikit je lagi...

Kali ni aku betul betul tak larat dah. Boleh tak kita check in je hotel mana mana, tak payah cari hotel yang dah book tu? Pfffttt. Haram nak dilayannya. Mungkin dia takut kalau main walk in je, nanti dapat hotel buruk macam kat Jaisalmer tu. Kikiki. So... Dia cuma mampu tolong angkut gundik gundik kat tangan aku ni je -.-"

Jalan punya jalan, sepatutnya dah sampai ke hotel yang dah booked tu. Ya Allah, tak jumpa pulak dah hotel tu! Ada ke si Adib tu nak patah balik cari hotel tu?! Tak kesior la aku. Aku duduk tepi jalan, biar je dia pergi cari hotel tu. Selagi dia tak jumpa, I am not moving.

Lepas tunggu dia tanya orang orang kat situ, akhirnya jumpa la jugak hotelnya. Depan mata je. Cuma tak ada signboard. Hek eleh. Bila dah check in, aku rasa malas gila nak keluar sebab rasa macam letih gila akibat mengendung beg yang berKG-KG tu. Tapi bila fikirkan, aku nak photo hunting, tak boleh jadi ni. Aku kena jugak keluar jalan jalan. So tengah hari tu, berjalan kaki la aku pergi ke Chadni Chowk.





Tiba tiba dalam keseronokan menembak di bandar yang sangat padat tu, aku rasa sakit perut. Damn. Ini sakit perut biasa ke, sakit perut nak cirit? Aku cuba tenangkan diri. Ok dah hilang rasa nak berak. Senang hati aku sambung photo hunting siap boleh selfie selfie lagi.





Lepas setengah jam, aku dapat feeling yang sama. Kali ni perut lebih memulas. Shit. Hotel jauh lagi kalau nak lepas ni. Aku cuba distract diri sendiri supaya tak fikir untuk nak berak. But I just cannot control the valve any longer. Cepat cepat aku suruh Adib cari public toilet. OMG. Im gonna use their public toilet. Oh no. But what other choices do I have kan. Tak kan nak membuang dalam spender pulak. Public toilet yang terdekat pulak kat railway station. That was like 5-7 minutes walk. Gila aku tak tahan sangat dah!


Public toilet pun public toilet lah. Cirit! Lepas tiga minggu aku travel kat India, itu lah kali pertama aku sakit perut dan cirit. Ini aku suspek sebab makan kat kedai sembelihan kat Amritsar ni. Tak lain tak bukan dah ni. Tapi masalahnya Adib tak sakit perut pun! Kebal sangat ke perut dia pun? Stress aku. 

Sementara tunggu aku cirit, Adib pula dinodai oleh orang India yang 'berniaga' kat luar toilet tu. Ceritanya, mulanya dia didatangai pemuda India yang offer untuk bersihkan earwax. Mula mula Adib memang tak layan pun. Entah macam mana, agaknya kena hembus dengan mantera, dia pun biarkan orang India tu korek telinga dia dengan harga 20 rupees. Katanya, dia confident nak suruh mamat tu korek telinga dia, sebab tak ada tahi telinga pun, dia baru bersihkan dua hari lepas. Sekali, ...bila mamat tu dah korek, keluar tahi telinga keras warna coklat gelap yang sepanjang satu inci! Haaa amik kau! Tak tau lah apa benda yang mamat tu keluarkan dari telinga Adib tu, tapi rasa macam disgusting gila. Entah entah tahi telinga orang lain, dia masukkan dalam telinga si Adib tu. HAHAHAHA. Lepas dia tunjuk kat Adib ada tahi telinga sebesar tu, dia offer pulak service untuk cuci lagi, tambah fluid. Aku pun tak faham la fluid apa dia nak tambah, sampai kena add on 80 rupees pulak tu. Mujur le aku dah selesai cirit dan selamatkan keadaan dan bawak Adib lari dari situ. Haih, kalau tidak... tak mampu aku nak fikirkan fluid apa mamat tu nak bagi. I cannot brain la kenapa si Adib ni setuju nak korek telinga at the first place. Serious +_+


No comments: