Sunday, November 16

[SOLD] Saya Jual: Nikkor 18-105mm F3.5-5.6G

Lama tak mengarang, tiba tiba datang post nak jual barang. Hihihi~ Maklumlah, busy budak final year katanya. Tak menang tangan masuk lab nak bakar besi berpuluh kali. Eh. 

Malas nak cakap panjang, post ni nak jual barang pun. Siapa yang agak agak berminat nak menceburi bidang fotografi ni, mari tengok tengok dulu ok! Aku nak jual zoom lens nikkor aku ni. Dah lebih dua tahun jugak lah berhikmat untuk aku ke hulu ke hilir ikut pergi travel. Agak agak siapa yang bila travel tu malas sangat nak bawak banyak lens yang berat berat tu, dan rasa leceh asik nak tukar tukar lens, haaa, marilah beli lens ni. Walaupun tak dapat full coverage sampai 500mm nun sana, tapi ok lah buat permulaan.


Condition masih tip top! Cuma, rubber (zoom) ring tu macam ada stain dan bibit bibit penuaan. What do you expect from rubber kan? Kena panas sejuk panas sejuk, habis la elasticity. Tapi ring tak rosak, masih berfungsi amazingly! Tak ada calar. Yang penting tak ada fungus! Dan... dapat percuma UV filter jugak! I am now selling it for MYR580. Come and grab it!


Kenapa nak jual? Sebab aku tak feel sangat bila guna zoom lens ni. Kalau berjalan pun, aku banyak guna 50mm je. Dari nak simpan buat pekasam dalam beg kamera tu, baik lah aku jual je, ye dak?


Dan berikut adalah sample gambar gambar dari lens ni. Kalau ada kawan kawan yang tengah mencari lens ni, haa, promote promote la sikit kat kawan kawan tu. Atau... Kalau rasa jeles tengok kawan kawan lain ada gambar hebat hebat, tunggu apa lagi. Inbox me at tottymatali@gmail.com for any enquiries ok! Ataupun, wechat me @tottymatali ye?

18mm

58mm

105mm

1 comment:

Anonymous said...

Jgn lupe kasi pinjam bulan 3 thn depan..awas!! hehehe